EATING THE BIG FISH : How Challenger Brands Can Compete Against Brand Leaders, Second Edition, Revised and Expanded The second edition of the international bestseller, now revised and updated for 2009, just in time for the business challenges ahead. It contains over 25 new interviews and case histories, two completely new chapters, introduces a new typology of 12 different kinds of Challengers, ha…
A real-world guide to mobile marketing from the head of digital initiatives at Saatchi & Saatchi worldwide The future of marketing is mobile, with seventy-five percent of the world's population having access to a mobile phone and the average American spending 82 minutes per day using her phone for activities other than talking. To traditional marketers unfamiliar with the special challenges of mob…
An Adweek Book Master the techniques that top companies use to spark creativity In today's business environment, gaining the competitive edge through creative and original thinking is a crucial component of brand strategy. Creative leader of advertising Tom Monahan offers a fresh look at the subject, providing hard and fast methods for freeing the mind and inspiring active creativity in oneself an…
An exclusive look at one of the world's most successful and controversial companies, and the mysterious family behind it. BMW is arguably the most admired carmaker in the world. It's financial performance is the envy of its competitors, and BMW products inspire near-fanatical loyalty. While many carmakers struggle with falling sales, profits and market share, demand for BMWs continues to grow, fre…
A groundbreaking guide to making one of marketing's most important resources more effective When kids in a Nabisco focus group told researchers that they always separated their Oreos before they ate them, the researchers recommended that the company develop a cookie that couldn't be taken apart. Fortunately, in this case, Nabisco didn't heed the researchers' advice. Each year, companies spend a bi…
Classic radio ad campaigns from the last fifty years, and how they used humor to win over audiences And Now a Few Laughs from Our Sponsor offers an in-depth look at some of the most successful and entertaining radio ads from the last half century, presented by advertising veteran Larry Oakner. An accompanying CD-ROM allows readers to listen to the fascinating and funny advertisements that chronicl…
В учебном пособии дано комплексное представление о технологии подготовки и реализации кампании по рекламе и PR. Изложены теоретико-методологические, информационные, организационные и коммуникационные основы подготовки, планирования и реализации кампаний, способы выстраивания тактики и стратегии, методы и средства реализации кампании. Раскрываются содержание, логика, базовые элементы и алгоритмы по…
Автор пособия кратко, но емко и в доступной форме освещает проблематику, содержащуюся в федеральных государственных образовательных стандартах (ФГОС) высшего образования «Медиакоммуникации» и «Реклама и связи с общественностью», сопровождая теорию реальными примерами российских и мировых фирм. Книга содержит обширный набор практических материалов и тестов по каждой теме, которые нацелены на развит…
Даниил Шардаков – преподаватель по копирайтингу, интернет-маркетолог, автор популярных курсов на YouTube и книг по написанию коммерческих текстов и статей. Это его третья книга-курс, из которой вы узнаете: – Как создавать эффективные тексты для соцсетей, даже когда совсем нет подписчиков – Как вызывать доверие у людей и располагать их к себе – Как формировать имидж авторитета и эксперта в своей ни…
Managing Corporate Social Responsibility offers a strategic, communication-centred approach to integrating CSR into organizations. Drawing from a variety of disciplines and written in a highly accessible style, the book guides readers in a focused progression providing the key points they need to successfully navigate the benefits and implications of managing CSR. Chapters are organized around a p…
This is one of the most thoughtful books on branding I've come across. Most such books are either quickly-crafted «how-to» books or academic tomes over-burdened with references. This book is thoughtful because it raises questions which deal with the «why» rather than just «how» of branding. The reference to brutal truth as the truth which will set us free—to examine ourselves without self-illusion…
От автора бестселлера «Копирайтинг с нуля». Даниил Шардаков – опытный копирайтер и интернет-маркетолог, автор популярных курсов по написанию коммерческих текстов и статей. Его первая книга «Копирайтинг с нуля», в которой описаны все нюансы работы с текстами, начиная от определения целевой аудитории и заканчивая успешным написанием материала, мгновенно стала бестселлером. Где и как монетизировать с…
An intimate and profound reckoning with the changes buffeting the $2 trillion global advertising and marketing business from the perspective of its most powerful players, by the bestselling author of GoogledAdvertising and marketing touches on every corner of our lives, and is the invisible fuel powering almost all media. Complain about it though we might, without it the world would be a darker pl…
Быть лучшим недостаточно. Уметь то, чего не умеют другие, – мало. В эпоху не работающей рекламы важно не просто быть экспертом, а убедить всех в своей экспертности. Современные люди покупают взвешенно и обдуманно и обращаются к тому, в чьей квалификации уверены. Превратить критически настроенных пользователей в лояльную аудиторию помогут не отдельные действия, а тщательно выстроенная система. В ее…
Хотите узнать, как написать тексты, которые помогут вам зарабатывать деньги? Тогда вам обязательно стоит обратить внимание на переиздание бестселлера «Копирайтинг с нуля» Даниила Шардакова. Эта книга написана простым языком, полна ярких примеров и будет полезна как новичкам, так и опытным специалистам. Она поможет вам не только расти профессионально и финансово, но также преобразит вашу повседневн…